2012. november 24., szombat

Ézsau

"Ézsau hazaérkezett a vadászatból. 31Ő is ízletes ételt készített, bevitte apjának és azt mondta: "Ülj fel atyám, és egyél fiad vadászatából, hogy megáldjon a lelked." 32Atyja, Izsák így szólt: "Ki vagy te?" "Elsőszülötted, Ézsau vagyok" - felelte. 33Erre Izsák szerfölött megijedt és azt kérdezte: "Ki volt akkor az, aki elejtett egy vadat és behozta nekem? Én jóhiszeműen ettem belőle, mielőtt jöttél volna és megáldottam. Áldott is marad." Ter 27,31-33

Ugyanabban a dobozszerű szobában folytatódik Izsák és két fia története. A fölötte levő kép teljesen megrongálódott és hiányzik. A cím szerint Ádám és Éva szerepelt rajta, amint dolgoznak. Ez a kép sem teljesen ép. Különösen a jobboldali rész eléggé megrongálódott az idők folyamán. Mégis jól kivehető Rebeca és Jákób, amint épp elhagyják a helyiséget, miután csellel megszerezték Izsák áldását. Így egyértelmű, hogy az ablak bal oldalán található jelenet folytatásáról van szó, amit a színek formák és a szereplők is elárulnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzéseket előbb elolvasom, ezért kis türelmet kérek a megjelenésig. Köszönettel.